2 Mayıs 2011 Pazartesi

Program hedeflerinin (kazanımlarının) yazılması

Hedef; bireyde bulunmasını istediğimiz, eğitim yoluyla kazandırılabilir istendik özelliklerdir (Bilen, 2006:9). Bu özellikler; bilgi, yetenek, beceri, tutum, ilgi, alışkanlık vb. olabilir (Demirel, 2004:104). Daha açık bir tanımla hedef; planlanmış ve düzenlenmiş Yaşantılar yoluyla kazandırılması kararlaştırılan davranış değişikliği ya da davranış olarak ifade edilmeye uygun özelliklerdir (Ertürk, 1977:24).
Eğitim ihtiyacının belirlenmesinden sonra belirlenen eğitim ihtiyacına, birey, toplum ve konu alanının beklenti, istek ve özelliklerine uygun olarak eğitim hedefleri belirlenir. Program tasarısı hazırlama sürecinde öğrencilere kazandırılacak istendik niteliklerin belirlenmesi ve uygun bir biçimde yazılması bu aşamada yapılır. Hedefler öncelikle eğitim öğretim sürecinin planlı ve amaca yönelik olmasını sağlar. Bunun yanında hedefler;
  • Programın ünite ve konularının belirlenmesi
  • Öğrenme-öğretme sürecinde kullanılacak strateji, yöntem ve tekniklerin, araç-gereç ve materyallerin belirlenmesi
  • Öğrencilerin istedik özellikleri kazanıp kazanmadığını veya ne ölçüde kazandığını belirlemek üzere yapılan sınama (ölçme ve değerlendirme) araç, yöntem ve ölçütlerin belirlenmesi durumlarında en belirleyici etmendir. söz konusu durumların tamamı kazandırılacak hedeflerin özelliklerine göre şekillenir.

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder